ZUŠ Fryderyka Chopina se snaží podpořit rodiny, které se dostaly do sociálních problémů. Sociální školné poskytuje v odůvodněných případech dětem škola řadu let. V současnosti se jedná bohužel o problém nanejvýš aktuální. Proto několik informací k tomuto tématu:
Žádost o sociální školné naleznete na https://www.zus-ml.cz/index.php/dokumenty . Jako příloha k žádosti může být: potvrzení o dávkách (t.j. třeba rodičovský příspěvek, přídavky na dítě, příspěvek na bydlení atd.), potvrzení z úřadu práce o ztrátě zaměstnání atd.
V současnosti vzhledem k mimořádné situaci jako přílohu k žádosti akceptujeme čestné prohlášení o tíživé situaci vzniklé právě např. ztrátou zaměstnání.
Řadu let chodí žáci ZUŠ F. Chopina vystupovat do domovů pro seniory. V posledních létech jsou návštěvy Domova pro seniory Mariánské Lázně velmi časté a pravidelné, každý měsíc nejméně jedno vystoupení. V Domově pro seniory pro nás rok vždy začíná (tříkrálová sbírka) i končí (vánoční vystoupení). Letos je všechno jinak. Nemůžeme vystupovat, ani v sále školy se nekonají koncerty. Děti i učitele potěšil nápad vánoční přání připravit v elektronické podobě. Žáci se této akce zúčastnili s nadšením. A i když výuka v podzimním období probíhala hlavně on line, prosincová prezenční výuka stačila k tomu, aby vznikla série nahrávek včetně osobních pozdravů od jednotlivých účinkujících. Jednotlivé záznamy pořídili vyučující, koordinaci celé akce zajistila učitelka hudebního oboru Lenka Čechová, o střih a naformátování záznamů se postarala učitelka výtvarného oboru Martina Voříšková. Digitální přání k Vánocům bylo předáno vedení domovů pro seniory Mariánské Lázně a Lázně Kynžvart. Obě paní ředitelky myšlenku videa pro seniory přijaly s potěšením a velmi vstřícně.
Nezbývá, než si přát, aby se situace s epidemií konečně začala zlepšovat, abychom se všichni mohli vrátit k normálnímu životu. To vám srdečně přejí zaměstnanci ZUŠ Fryderyka Chopina. Hezké Vánoce a lepší rok 2021 !!! (-fotogalerie- omluvte sníženou kvalitu fotek pořízených z videa)
Odehrát koncert bez přítomnosti publika si vyzkoušeli také žáci ZUŠ F. Chopina.
Na zámku Kynžvart, v zámecké kapli sv. Antonína z Padovy, se 8. 12. 2020 natáčel adventní koncert, ve kterém se představili kytaristé Marek Brštiak a Mael Mikyska. Sólově zazněly kytarové skladby z 19. století a samozřejmě nechyběly také vánoční koledy, které žáci Tima Honzírka zahráli jako duo.
Ukázku z koncertu bude možné shlédnout od třetí adventní neděle na stránkách kynžvartského zámku www.zamek-kynzvart.cz, Facebooku, nebo Youtube.
...a slibuji co jsem slíbil....To určitě napadlo nejednoho z mých kolegů v posledních dnech. Po dlouhém vyjednávání jsme mohli v pondělí 12.10. otevřít alespoň hudební obor pro individuální prezenční výuku, abychom ji ve středu 14. 10. opět uzavřeli. Nezbývá, než si moc přát, aby přijatá opatření opravdu zafungovala a abychom po podzimních prázdninách mohli normálně učit. Naši učitelé připravují dětem úkoly pro distanční vzdělávání tak, aby děti neztratily se zvolenými uměleckými obory kontakt. Proto předem děkujeme za spolupráci i za pochopení zejména těm rodičům, kteří děti v uměleckém vzdělávání podporují a motivují je k soustavné práci.
V rámci letního festivalu „Hudba Znojmo“, jehož patronem je houslový virtuóz Pavel Šporcl, se každoročně koná také „Koncert mladých géniů“. Do programu koncertu jsou ve spolupráci s patronem festivalu vybíráni vítězové významných českých hudebních soutěží. Letošní koncert, který se konal 21. 7. na nádvoří Althanského paláce ve Znojmě, byl naplněn vystoupeními šesti mladých interpretů. Mariánskolázeňskou ZUŠ F. Chopina před početným publikem reprezentoval nejmladší z šestice, Mael Mikyska z kytarové třídy Tima Honzírka. Pro Maela bylo vystoupení na festivalu velkým zážitkem, naší školu skvěle reprezentoval.
V pondělí 11. května jsme se přesně po dvou měsících mohli v naší škole vrátit k prezenční výuce. Epidemie koronaviru přinesla spoustu negativních důsledků. Tím více nás těší opravdu pozitivní zážitky s našimi žáky z prvních dnů obnovené výuky. Žáci se k nám nevraceli po prázdninách, ale po nezvyklé výuce - dostávali úkoly od učitelů a my učitelé jsme si na dobu distanční výuky museli v krátkém čase osvojit nové dovednosti – práci se speciálními notačními a hudebními programy, komunikaci přes Skype, WhatsApp, Facebook, mailovou komunikaci s přílohami ve formě zvukových, obrazových nebo video souborů atd. Náš tanečník pro své žáky sestavil a s přispěním kolegů natočil kondiční videa, žáci VO zásobovali výstavku na Facebooku svými pracemi a někteří z učitelů HO zde pro své žáky také koncertovali.
Za sebe mohu mluvit o hudbě a tam byl v mé třídě přínos jednoznačný – když mi některý z žáků chtěl poslat nahrávku, musel se skladbu naučit tak dobře, aby ji buď celou nebo alespoň její úsek dokázal natočit. Kdo jako hudebník seděl někdy ve studiu dobře ví, jak funguje „červená“, která se rozsvítí při natáčení. Není vůbec snadné dostat třeba jen část skladby nebo cvičení do podoby, která se dá použít. Přesto děti nahrávky posílaly nebo zvládaly hodiny také on line. Kdo chtěl, měl možnost na sobě pracovat. Ze své zkušenosti a ze zkušenosti kolegů vím, že se naši žáci na prezenční výuku těšili a je to znát. Většina dětí přišla po distanční výuce v dobré kondici i s dobrou náladou. Když jsem v době distanční výuky procházel školou, nebyly to zrovna hezké pocity. Nejhorší byl pro mě ztichlý hudební sál. Nezbývá než si přát, aby zase všechno běželo jak má. Ty dva měsíce přinesly nové zkušenosti, ale dlouhodobě je kontakt žáka s učitelem nenahraditelný. Doufám, že nadcházející týdny budou bez komplikací a budou se moci vrátit i ti žáci, kteří zatím z vážných důvodů prezenční výuku navštěvovat nemohou. -fotogalerie-
Vážení rodiče,
s ohledem na současnou situací se v poslední době objevilo několik dotazů souvisejících se školným v ZUŠ. Naše škola patří do systému základního uměleckého vzdělávání v ČR. Proto se řídí zákony ČR a závaznými pokyny MŠMT. Výklad MŠMT k problematice školného v současné situaci proto zveřejňujeme:
* 1. Žák využije nabízené možnosti vzdělávání na dálku
Probíhá pravidelná komunikace se školou, žák plní úkoly dle možností svých či rodiny, je mu poskytována průběžná zpětná vazba a škola jej formativně hodnotí. Vzdělávání probíhá dle ŠVP tak, aby požadavky na žáky (s přihlédnutím k podpoře rodiny) byly splnitelné v domácím prostředí žáka. Úplata za vzdělávání se nevrací. Žák zůstává dále žákem školy.
* 2. Žák nevyužije nabízené možnosti vzdělávání na dálku, ale zůstává žákem školy
Zákonní zástupci informovali školu o tomto postupu, nemají možnost zajišťovat vzdělávání na dálku. Žák ale zůstává žákem školy. Úplata za vzdělávání se nevrací. Žák zůstává dále žákem školy.
* 3. Žák ani jeho zákonní zástupci na výzvy školy nereaguje
Na základě opakovaných výzev školy žák či zákonní zástupci žáka nijak nereagují, škola s nimi nemá kontakt. Úplata za vzdělávání se nevrací. Žák zůstává dále žákem školy.
* 4. Žák ukončí vzdělávání v ZUŠ
Zákonní zástupci informovali školu o ukončení vzdělávání v ZUŠ. Žák přestává být žákem školy dnem uvedeným v písemném oznámení o ukončení vzdělávání, jinak dnem doručení. Pokud bude žák chtít od září opět navštěvovat ZUŠ, může být znovu přijat ke studiu za podmínek uvedených v § 2 vyhlášky.
* Ve věci úplaty se postupuje podle § 8 odst. 3 vyhlášky. Podle tohoto ustanovení platí, že ukončí-li žák vzdělávání na základě písemného oznámení z důvodů hodných zvláštního zřetele, zejména zdravotních, lze poměrnou část úplaty za vzdělávání vrátit. Aktuální mimořádnou situaci lze chápat jako důvod hodný zvláštního zřetele. Žák není hodnocen na vysvědčení.